Regulamin sklepu internetowego
Regulamin świadczenia usług sklepu ALDA – Przysmaki dla zwierząt
obowiązujący od 16.07.2024 r.

§ 1
Postanowienia ogólne

1. ALDA – Przysmaki dla zwierząt jest sklepem internetowym, którego właścicielem jest firma Alda Sp. z o.o. z siedzibą w Świątnikach, ul. Trzebnicka 11, 55-100 Trzebnica, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000838887, REGON: 385956680, NIP: 9151815779 (dalej jako: „ALDA – Przysmaki dla zwierząt”). Regulamin określa zasady zawierania transakcji w sklepie ALDA – Przysmaki dla zwierząt działającym w ramach strony internetowej www.aldaprzysmaki.pl (dalej jako: „Strona internetowa”).
2. Kontakt z ALDA – Przysmaki dla zwierząt jest możliwy:
a. pod adresem e-mail: alda@aldaprzysmaki.pl;
b. pod numerem telefonu: (+48) 690 898 838;
c. poprzez formularz kontaktowy dostępny na Stronie internetowej w zakładce „Kontakt”.
3. Niniejszy Regulamin dotyczy usług świadczonych bez jednoczesnej obecności stron umowy, drogą elektroniczną przez ALDA – Przysmaki dla zwierząt na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej korzystającej ze Strony internetowej (dalej jako: „Użytkownik”), za pośrednictwem Strony internetowej, poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywaniem danych, (dalej jako: „Usługi elektroniczne”).
4. ALDA – Przysmaki dla zwierząt umożliwia za pośrednictwem Strony internetowej korzystanie z następujących Usług elektronicznych:
a. przeglądanie treści dostępnych w ramach Strony internetowej;
b. założenie konta na Stronie internetowej;
c. zakup produktów dostępnych w ramach Strony internetowej przez Użytkownika i zalogowanego Użytkownika;
d. nieodpłatne założenie konta Użytkownika i korzystanie z funkcjonalności konta;
e. korzystanie z formularzy kontaktowych;
f. subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Użytkownika adres e-mail informacji handlowych pochodzących od ALDA – Przysmaki dla zwierząt (dalej jako: „Newsletter”).
5. Każdy Użytkownik z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług elektronicznych , zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
6. Serwis działa na prawidłowo skonfigurowanej przeglądarce Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome bądź innej zaktualizowanej i odpowiednio skonfigurowanej przeglądarce.

§ 2
Zamówienia

1. Zamówienie może być złożone (i) przez Użytkowników posiadających indywidualne konto w sklepie internetowym ALDA – Przysmaki dla zwierząt oraz (ii) Użytkowników, którzy nie posiadają konta.
2. W celu założenia konta Użytkownika należy zarejestrować się na stronie sklepu (https://aldaprzysmaki.pl/moje-konto/) i wypełnić wskazany na tej stronie formularz.
3. Zamówienie dokonywane jest przez wybór właściwej pozycji w katalogu sklepu, wybór ilości zamawianych przedmiotów, następnie kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, następnie kliknięciu przycisku „Przejdź do płatności”, podanie danych osobowych wskazanych w formularzu i wymaganych dla realizacji zamówienia, wybranie sposobu zapłaty oraz dostawy i kliknięcie przycisku ”Kupuję i płacę”.
4. Po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę”, Użytkownik;
a. który wybrał opłacenie zamówienie poprzez system Przelewy24 przenoszony jest na stronę bramki Przelewy24 (operator: Przelewy24 – PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, KRS: 0000347935),
b. który wybrał opłacenie zamówienia przelewem bankowym lub opcję dostawy zamówienia za pobraniem w postaci gotówkowej przenoszony jest natychmiast do strony potwierdzenia zamówienia.
5. Po złożeniu zamówienia Użytkownik otrzyma e-mail potwierdzający przyjęcie zamówienia.
6. Odbiór zamówienia może być dokonany osobiście w siedzibie firmy pod adresem, ul. Trzebnicka 11, Świątniki, 55-100 Trzebnica , bez dodatkowej opłaty. Zamówienie może być także dostarczone na adres wskazany przez Zamawiającego za odpowiednią opłatą wskazaną w cenniku dostawy w formularzu zamówienia. Więcej informacji na temat dostępnych form dostawy, terminów realizacji znajdziesz pod adresem: https://aldaprzysmaki.pl/formy-platnoscimozliwosci-i-koszty-dostawy/.
7. Ewentualne kupony promocyjne przesyłane po zapisaniu się do Newslettera, nie łączą się z innymi promocjami.
8. Nieodebranie przez klienta przesyłki pobraniowej oraz nieodstąpienie od umowy na odległość skutkuje wstrzymaniem kolejnych zamówień. Kolejny zakup w naszym sklepie jest możliwy tylko w postaci: przelewu bankowego (Prosimy o wpłatę bezpośrednio na nasze konto bankowe. Proszę użyć numeru zamówienia jako tytuł płatności. Twoje zamówienie nie zostanie wysłane dopóki wpłata nie zostanie zaksięgowana na naszym koncie.) lub za pomocą przelewy24.

§ 3
Newsletter

1. Użytkownik ma możliwość zapisania się do Newslettera poprzez podanie w dedykowanym polu „ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA” adresu e-mail do wysyłki informacji handlowych ALDA – Przysmaki dla zwierząt i kliknięciu przycisku „Zapisz”. Na podany przez Użytkownika adres
e-mail zostanie wysłana wiadomość z prośbą o potwierdzenie zapisu na Newsletter. W celu potwierdzenia Użytkownik powinien kliknąć przycisk „Potwierdź swój e-mail – Kliknij” dostępny w treści wiadomości e-mail przesyłanej do Użytkownika.
2. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w link wskazany w wiadomości Newsletter lub poprzez kontakt indywidualny z ALDA-Przysmaki dla zwierząt.

§ 4
Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

1. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość przysługuje Użytkownikowi, który złożył zamówienie w ALDA – Przysmaki dla zwierząt, będącemu jednocześnie konsumentem w rozumieniu art. 221 k.c. lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że umowa ta nie ma dla tej osoby fizycznej charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (tzw. przedsiębiorca uprzywilejowany) (dalej łącznie jako: „Uprawnieni”).
2. W celu skorzystania prawa do odstąpienia Uprawniony przekazuje ALDA – Przysmaki dla zwierząt oświadczenie o odstąpieniu od umowy (np. przy wykorzystaniu formularza stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu ) w terminie 14 dni od dnia otrzymania rzeczy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Oświadczenie może zostać złożone bezpośrednio w sklepie stacjonarnym ALDA – Przysmaki dla zwierząt pod adresem
ul. Trzebnicka 11, Świątniki, 55-100 Trzebnica jak i wysłane listem poleconym lub wysłane pocztą elektroniczną na adres e-mail: alda@aldaprzysmaki.pl.
3. Po otrzymaniu oświadczenia Uprawnionego o odstąpieniu od umowy ALDA – Przysmaki dla zwierząt niezwłocznie informuje Uprawnionego drogą elektroniczną (e-mail) o otrzymaniu oświadczenia .
4. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Uprawniony ma obowiązek zwrócić towar niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy . Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Uprawniony ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (odpowiednio nieodebrania zamówienia).
5. ALDA – Przysmaki dla zwierząt, niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Uprawnionego dowodu odesłania towaru na właściwy adres (ul. Trzebnicka 11, Świątniki, 55-100 Trzebnica) – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej – zwraca Uprawnionemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
6. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Uprawniony, chyba że Uprawniony zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do m.in.:
a. towaru ulegającemu szybkiemu zepsuciu lub mającego krótki termin przydatności do użycia,
b. towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

§ 5
Niezgodność towaru z umową

1. ALDA – Przysmaki dla zwierząt nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeżeli Uprawniony został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz Uprawniony wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
2. ALDA – Przysmaki dla zwierząt ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
3. W przypadku towaru niezgodnego z umową Uprawniony może, z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej, żądać jego:
a. naprawy;
b. wymiany.
4. ALDA – Przysmaki dla zwierząt dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, poinformowania przez Uprawnionego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Uprawnionego, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Uprawniony go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi ALDA – Przysmaki dla zwierząt.
5. ALDA – Przysmaki dla zwierząt może dokonać wymiany, gdy Uprawniony żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Uprawniony żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Uprawnionego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla ALDA – Przysmaki dla zwierząt. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla ALDA – Przysmaki dla zwierząt, możliwa jest odmowa doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
6. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Uprawniony może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a. przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez odpowiednio naprawę lub wymianę towaru;
b. przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową poprzez odpowiednio naprawę lub wymianę towaru;
c. brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
d. brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 3 powyżej;
e. oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Uprawnionego.
7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. ALDA – Przysmaki dla zwierząt zwraca Uprawnionemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Uprawnionego o obniżeniu ceny.
8. Uprawniony nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
9. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Uprawniony może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Uprawnionego wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Uprawniony zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
10. W razie odstąpienia od umowy Uprawniony niezwłocznie zwraca towar ALDA – Przysmaki dla zwierząt na jej koszt. ALDA – Przysmaki dla zwierząt zwraca Uprawnionemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Zwrotu dokonuje się przy użyciu tego samego sposoby zapłaty, jaki został wykorzystany przez Uprawnionego, chyba że Uprawniony wyraźnie wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 6
Postępowanie reklamacyjne w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych za pośrednictwem Strony internetowej w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem i przepisami powszechnie obowiązującymi, Użytkownik może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: alda@aldaprzysmaki.pl.
2. W wiadomości e-mail, należy podać oznaczenie Użytkownika i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera informacji koniecznych do jej rozpatrzenia, ALDA – Przysmaki dla zwierząt zwróci się do Użytkownika o jej uzupełnienie w niezbędnym zakresie, a termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mailowy Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w toku postępowania reklamacyjnego.
5. W przypadku złożenia reklamacji związanej z funkcjami Strony internetowej, obsługiwanych przez podmioty inne niż ALDA – Przysmaki dla zwierząt, reklamacja jest przekazywana właściwym podmiotom, o czym ALDA – Przysmaki dla zwierząt informuje Użytkownika albo informuje Użytkownika o konieczności skierowania reklamacji do innego podmiotu.
6. Sądowe rozstrzyganie sporów:
a. ewentualne spory powstałe pomiędzy ALDA – Przysmaki dla zwierząt, a Uprawnionym zostają poddane sądom właściwym dla Uprawnionego;
b. ewentualne spory powstałe pomiędzy ALDA – Przysmaki dla zwierząt, a Użytkownikiem niebędącym jednocześnie Uprawnionym, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę ALDA – Przysmaki dla zwierząt.
chyba, że dla danej sprawy została przewidziana właściwość wyłączna danego sądu.
7. Użytkownik będący konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
8. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 7
Postanowienia końcowe

1. Wypełniając obowiązek wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa
ALDA – Przysmaki dla zwierząt informuje, że do ryzyka związanego z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Strony internetowej, należy zaliczyć: oprogramowanie malware, próby wyłudzeń, kradzież danych, kradzież środków pieniężnych, programy szpiegujące, a nadto wszelkie inne bezprawne działania osób trzecich, które mogą powodować wystąpienie szkody materialnej lub niematerialnej po stronie Użytkownika.
2. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
3. We wszelkich sprawach pomiędzy ALDA – Przysmaki dla zwierząt a Użytkownikiem, w związku z funkcjonowaniem Strony internetowej, lub objętych niniejszym Regulaminem, właściwe jest prawo polskie. Nie dotyczy to jednak spraw pomiędzy ALDA – Przysmaki dla zwierząt a Uprawnionym – w takich przypadkach prawo właściwe wskazują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, nie zaś Regulamin.
4. Regulamin w żadnym miejscu nie ogranicza praw konsumentów, uregulowanych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy regulacjami niniejszego Regulaminu a przepisami prawa powszechnie obowiązującego, odnoszącymi się do konsumentów, stosować należy wyłącznie przepisy prawa.
5. Użytkownik może kontaktować się z ALDA – Przysmaki dla zwierząt we wszystkich kwestiach związanych z niniejszym Regulaminem, Stroną internetową, jak i w innych kwestiach związanych z usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez ALDA – Przysmaki dla zwierząt, w następujący sposób:
a. drogą mailową pod adresem e-mail: alda@aldaprzysmaki.pl;
b. pocztą tradycyjną pod adresem:

Alda Sp. z o.o.
ul. Trzebnicka 11, Świątniki
55-100 Trzebnica

6. ALDA – Przysmaki dla zwierząt może dokonać zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku, gdy zmiana taka jest konieczna w związku ze zmianami w obowiązujących przepisach prawa lub zmianą funkcjonalności Strony internetowej, zmianami technicznymi lub technologicznymi, które mogą wpływać na działanie Strony internetowej. Zmiana dokonywana jest poprzez umieszczenie nowej treści Regulaminu w na stronie internetowej https://aldaprzysmaki.pl/regulamin-sklepu-internetowego/ z wyraźnym określeniem daty, kiedy nowy Regulamin wchodzi w życie.
7. Zarejestrowani Użytkownicy Strony internetowej zostaną poinformowani o zmianach Regulaminu mailowo i w przypadku niezaakceptowania zmian mogą zrezygnować z konta. Zmiana Regulaminu w żaden sposób nie narusza praw nabytych Użytkowników i nie ma zastosowania do umów zawartych przed zmianą Regulaminu.
8. Strona internetowa zawiera treści chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Żadna z tych treści, w szczególności tekst, grafika, znaki towarowe, logotypy, ikony, zdjęcia, programy, prezentowane na Stronie internetowej nie mogą być powielane ani rozpowszechniane w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniego zezwolenia.
9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 16.07.2024r.

Załącznik nr 1 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:

[wskazanie towarów, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy]

Data zawarcia umowy  
Data odbioru  
Imię i nazwisko albo firma  
Adres  
Data odstąpienia  
Podpis osoby uprawnionej